"BILA ENGKAU MEMANDANG SEGALANYA DARI ALLAH,YANG MENCIPTAKAN SEGALA,YANG MENIMPAKAN UJIAN,YANG MENJADIKAN SAKIT HATIMU,YANG MEMBUATKAN KEINGINANMU TERHALANG,SERTA MENYUSAHKAN HIDUPMU,PASTI DIA AKAN DAMAIKAN HATIMU KERNA MASAKAN ALLAH MENTAKDIRKAN SEGALANYA UNTUK SESUATU YANG SIA-SIA... BUKAN ALLAH TIDAK TAHU DERITANYA HIDUPMU,RETAKNYA HATIMU,TAPI ITULAH YANG DIA MAHU KERNA DIA TAHU HATI YANG SEBEGINILAH YANG LEBIH LUNAK DAN MUDAH UNTUK DIIKAT DAN AKRAB DENGANNYA..."
love
8/27/09
MY BEST FRIEND....
8/26/09
KU INGIN KAMU......Demi semua yang aku jalani bersamamu,Ku ingin engkau jadi milikku,Ku ingin kau di sampingku,Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta danhanya dirimu yang bisa membawa syurga dalam hatiku.....Ku ingin engkau menjadi milikku,Aku akan mencintaimu,menjagamu selama hidupku danaku kan berjanji hanya kaulah yang ku sayangi,Ku akan setia di sini menemani.....Sentuhanmu bagaikan tangan sang dewi cintaYang brhiaskan bunga asmara danmembuat ku tak kuasa...Ku ingin angkau menjadi milikku,Aku akan mencintaimu,menjagamu selama hidupku danaku kan berjanji hanya kaulah yang ku sayangi,ku akan setia di sini menemani....Di setiap alir darahku,Tersimpan di hati kecilku,Bahwa dirimu terindah untukku....Ku ingin engkau menjadi milikku,Aku akan mencintaimu menjagamu selama hidupku danAku kan berjanji hanya kaulah yang ku sayangi,ku akan setia disini menemani.....Selama ku masih bisa bertahan,Selama ku masih bernafas,Selama tuhan masih mengizinkan,ku ingin slalu menjagamu....Selama ku masih bisa bertahan,Selama ku masih bisa bernafas....
5/14/09
why???
5/11/09
CELAMAT ARI IBU MAK!!!
SELAMAT HARI IBU kepada sume wanita2 di dunia ni yang dh b'gelar ibu.... tp...pape pown...ucapan yang sungguh spesel ni aq tujukan kepada wanita yang paling bermakna lam hidup aq... cpe ag klu bukan my beautiful MAK!!!!! aq cayang tahap infinity r kt mak aq nih... klu dye x lhrkan aq... xdela SITI RABIAATULADAWIAH BINTI IBRAHIM lam dunia yang fana n penoh pancaroba ni...(fuh...ayat aq....hehehe) ri ni ari ibu....aq bajet nk bg hadiah kt mk aq wk2 pg... tp....[nk jgk ad word tp...ish3...] aq x bli ag hadiah 2...huhuhu... aq bajet nk g bli pg 2 wif my bro...tp parents aq ajk blk kampung plak... so,aq pown ikt je la..tp aq jnji ngan dri aq,aq nk bli hadiah 2 ari 2 gak... so,mlm 2 ble kitorang smpye je kt umh kitorang,lps beberapa detik m'lpskn lelah,aq ajk ayh aq g giant nk g bli hdiah 2...hehehe trok kn aq ni...bpk aq lth2,aq ajk dye kuar plak...tp xpe... ayh aq fhm... so,ble dh smpye kt giant... tanpa memikirkan mse dpn... aq truz menuju ke kedai yang menjadi sasaran...hehehe... aq pilih bnda 2,ble aq dh puas hati...aq truz smbr brng 2 n blah.. eh3...tp sblom 2 msti la aq byr dlu harga brng 2..hehehe... ble smpye je kt umah... aq pown strt balut hadiah 2 ngan my little bro... ble dh ciap balut... aq pown soh adk aq kasi kt mk aq hgadiah 2.. setelah beberapa detik... mk aq pown bkk hdih 2... dye hepy sgt tgk hadiah 2.. ble dye hepy aq secara automatik turut berasa prasaan hepy 2...ha4.. aq ckp ciap2 kt mk aq yang aq x mmpu bli hadiah mhl2,hdiah 2 je aq mmpu bg... mk aq ckp dye x ksh yang pntng ank2 dye igt kt dye... huhuhu...ase sdey plak... cm ni la,nk d'sngkn citer... hari ibu ni sbnrnye hari 2k kte m'hargai ibu kte... aq caye sume orang kt luer sne yang cayang kt mk dyorng msti wsh mother's day kt mk dyorng... cmela cm aq...hehehe... bg aq seorang ibu x prnh m'ngharap hdih yang mhl2 dri ank dye stiap kli ari ibu...bg dyorang...sepotong ucapan "SELAMAT ARI IBU" dri ank msng2 dh ckp b'mkne wt dyorng n ckp 2k wat dyorng ase di hargai oleh ank yang ssh pyh dyorng kandung slame 9 bln... aq ni nk kte bek sgt,mmg confrm la x... aq ni jns ank yang nkl... aq slalu x ikt ckp mk ayah aku... tp jauh di sudut ati aq,aq sayang sgt3 kt mak ayah aq... tnpa dyorng xkn ada la pmlik blog ni...hehehe... cpe ag klu bkn aq....wakakaka... aq akn bls jasa mak ayh aku yang dh banyak berkorban jiwa dan raga semata-mata tuk besarkan ank yang nkl cm aq nih... klu aq ni ank tunggal xpe gak... xdela beban sangat dyorang nk kwl aq sorang je... tp,halnye skunk ni,aku ni 5 beradik... korang ingat senang ke dua orang hamba ALLAH yang bergelar mak bapak nk bela bukan sorang tp 5 orang ank yang bermacam2 ragam...cpe ag... kitorang 5 beradik la...huhuhu korang ingat senang ke??? susah oooo... aq taw mkn ayh aq slalu pening ngan perangai aq nih tp aq xtaw dh nk wt cm ne...huhuhu aq pnye prangai x pernah b'ubh2... aq berjanji ngan diri aq even cm ne pown aq besar nnt... aq xkn sshkan mk ayh aq lg... aq nk jd ank yang pndye b'dikari... aq xkn lpekan mk ayh aq... tanpa dyorang aq xkn merasa nikmat hidup di dunia ni... tanpa didikan n tunjuk ajr dyorang dri aq kecik smpye skunk ni.. ntah cm ne la aq skunk kn3???ish3...naauzubillah... pape pown skunk ni mk ayh adalah s'gala2nya bg aq.... mak ayh n sedara2 aq slalu pesan kt aq n adk2 aq... "setinggi mne pown kte study,sejauh mne pown kte berjaya,jgn skali2 kte lupekan mk ayh kte...lg 1 ingt...sejauh mne pown hidup ni bwk kte,jangan kte skali2 lpe asal usul kte...jgn lpe orang yang telah bwk kte b'jaya smpye skunk coz tanpa dyorang kte mngkn xkn berjaya cm skunk nih..." sebelum aq undur dri...meh la kte cme2 renungkan pepatah arab nih... {REDHALLAH FI REDHA WALIDAIH...} {tejamahannya:=REDHA ALLAH TERLETAK PADA REDHA KEDUA IBU BAPA...} renung2kn dan slamat beramal....hehehe... sekian...assalamualaikum....
ni la parents ku yg ku cintai sepenuh hati ku.... ni la hadiah yg ku kasik kt mk aq....
5/6/09
WHaT iS aCtuALly A TruE fwEnsHip????
hurmssss.....
maybe this question sound stupid to all of you but for me in this world,it is easy to have or to make fwen...
but the hardest n da toughest part is to find or to have a person who we can "really" call "fwen"....
i got a message from my fwen...
and the message sounds like dis
"its wonderful when a stanger becomes a fwen,but its sad when a fren become a stranger.I met u as a stanger,I took u as a fwen.we r fwen 4 eva n nothing can took us apart.we'll meet in heaven, where frenship never ends...."
at the end of da msg,my fwen wrote dis in capital letter:
"SEND THIS TO ALL YOUR FWEN DAT U LOVE"
i do ask my fwens,who we can really call "fwen"????
some of my fren said,
"haoloh,2 pown nk tnye!!!sng je,jwpn dye,
org yang 1st tyme kte jmpe or ckp,org 2 la kwn kte!!!!"
is it da best answer???
nope,4 me,a fren is da closest person 2 us when our family is not wif us...
am i ryte???
yeah,maybe i wrong but dat was my own opinion abt fren...
yeah,i do have fwen,bt 4 me,2 find a "true fren" its very3 hard...
actually da main reason why i wrote abt all of dis is becoz i felt very frustrated wif 1 of my fwen who i used 2 call ma "best fwen" b4...
i know nobody wants 2 know abt my story bt do i care???
hey,dis is my blog!!!
hehehe....
the person dat i was writin' abt is a guy...
he is my bez fwen when i was a student in SMK ULU KINTA...
he alwayz help me...
i came 2 dis skul when i was in form 5...
at 1st i saw him i felt dat he is "beria",hehehe...
actually i can't remember how me n him become fwen bt 1 thin' 4 sure,being his fwen is a sweet n un4gettable moment...
y i said dat???
it is becoz he is so swit,so kind,so smart n have a gud lookin'...hehehe [i can't deny it']
bt,4 me,he is juz "ma bez fwen"...hehehe
i'm not gonna tell you who he is....
hehehe...
i shre my probs wif him,he also sometyme shre his prob wif me...
he alwayz wif me when i have prob...
i said 2 my self dat i will do my bez so dat our fwenship will lst 4 eva n eva
after we got our spm results,both of us take our own path to continue wif our life...
yeah..both of us further our study bt not at a same place anymore...
sometymes,when i met him i will talk 2 him like usual,bt at the end,i started 2 realize dat both of us r not like us b4..
we r like a stanger 2 each other...
i try 2 find the reason y we became like dis bt i still could not find the answer...
during the last tyme i met him,he asked me 2 msg or call him when i have tyme n i said da same thin' 2 him...
i felt very happy at dat tyme..
u know y??
it is becoz 4 me,it is one of da best way we can be close back,there r a lot of things i wanna tell him,i wanna shre wif him...
then,after a few weeks from the last tyme we met,i try 2 contact him bt he did not pick up...
i send mssge 2 him,he never reply,i feel sad bt i keep wif my pstv thinkin' dat maybe he's busy...
i never give up...
i keep on called n mssge him,but none of my call or mssge he rply...
one day,i try 2 called him again bt he did not pick up...
then,i ask my fwen to try 2 mizcall him...
n 10 min after dat..
he mizcall my fwen back...
at that tyme,i feel like wanna scream 2 da world n tell world how sad i am...
i keep on asking my self,
"did i do anythin' wrong 2 him?"
"did i hurt his feelin'?"
bt still in the end i can't find the answer....
mayb he don't wanna be my fwen anymore...
i still cannot stop thinkin' y he do dat 2 me...
i send him da mssge dat i wrote b4...
n he did rply my mssge....
when i heard my mssge tone n saw a mssge from him in my inbox,i felt so happy!!!
but the moment i read da mssge dat he send 2 me,my tears strt 2 fall down...
in 1 of his mssge,he said dat he never know da exact meanin' of a true fwenship..
it makes me so shock...
dis is 1 of his mssge....
"I thought I've found da true frenship but at the end I realized dat everybody change through xperience n tyme"
i cry when i read his mssge,i dunno wat mke him wrote dat..
is he sayin' dat i'm changing or him???
dat question never fade from my mind...dat was his last mssge 2 me,he did not reply my mssge anymore...
his action really touch me..
i never xpect dat action from a person who i call "bez fwen"...
so,starting from dat moment i mke my decission not 2 cntct or mssge him anymore...
mybe dat was the bez solution 4 our prob...
i can't lie dat i feel very sad n still lookin' 4 answer 2 all of my questions...
bt i know,every prob has it own solution,sme goes 2 our prob,
all i can do now is pray 4 da bez...
after wat he hve done 2 me,no matter wat happen,
4 me,
in my heart,
he is still my bezfwen...
many thing i wanna tell him,i wanna shre wif him my happy n sad moment bt i know its juz a dream dat will never come true...
everytyme i think of him,i will feel sad n start 2 cry....
i think i cannot keep on typing anymore...
or else i will start 2 cry n seriously i'm so ugly if i cry...hehehe...
i think i have 2 stop now...
btw,2 my fwen dat i wrote abt him on da top:
"I wanna appologize u if u read my blog n read dis post u feel hurt wif wat i wrote....
I didn't mean 2 hurt u,juz wanna tell wat i feel...sory...bye...."
5/4/09
aku cayang mak ayah ku=]
YA ALLAH panjangkanlah usia mk dan ayah,murahkanlah rezeki mereka,masukkan mereka ke dalam syurgamu YA ALLAH....AMIN....
aku ase hepy bangat,hehehehe....
"30 APRIL 2009"....
aku xkn lpekan tarikh ni!!!!hehehe
nk taw nape????
coz pada tarikh ni lah aq dpt benda baru lam hidup aq!!!
apakah benda i2????wah!!!sungguh mistery ya...hehehe
klu korang nk taw pada tarikh inilah aq dpt sebuah laptop dari parents aku...
aku xtaw nk ckp cm ne,nak nangis pown ada coz aq x prnh mimpi pown akan dapat sume ni...huhuhu{ase sdey la plak....}
mse 1st2 aku dpt benda ni aku xtaw nk wat pe coz aku ni bkn pndai bab2 n hal ehwal comp nih...
tp xpela,2 bkn penghalang 2k aku truz blaja selok-belok lptp nih....
aku ase hepy giler,bab 2 la aku tls sume ni lam blog aku....
tp 1 hal yang watkan aku pening tahap infinity skunk ni cm ne aku nk mssukkan lagu lam blog aku....huhuhu
aku dh ikt dah step yang dyorang ajar,tp still xleh wat gak,ke aku ni yang lembap...huhuhu..
nk nangis ase ble b'jam2 dpn c0mp,1 usaha yang aku wat pown x jd....
dh banyak kali punye try still x jadi2,mlela aku ase nak mengamuk!!!!
tapi aku still sabar[ceh...bajet la nak prasan diri sendiri 2 penyabar..hehehe]
c0z klu aku ilang sbr,aku akn jadi 0rang len...hahaha....
so,jln t'bek,aku tarik nfs dlm2,tenangkan diri aku n try ag smpye sukses!sukses!sukses!kih3...
4/9/09
AkhIrnye!!!!!!
Aloha......
Vanakam.....
hehehehe.....n yang sewak2 dgnnye......
klu korng nk taw ri ni dlm sjrh,aq 1st tyme wat blog....
fuhhh.....ssh gak r tp aq enjoy!!!!!sebonanye 1st skali aq nk mnx ampn sebnyk yg mngkn kt beshfwen aq,ika,c0z nk wat blog ni pnye hal,aq ase aq dh spoil blog dye....huhuhuhu....
sdey tol r....ye la,aq kn lmbp cket bab2 comp. nih,so,aq pkai tkn je r ikt pmhmn aq....
so ika,"klu km dh spoil blog hmpa,km mnx ampun bnyk2 dri lubuk hti km hngga ke lubuk cacing.... huhuhu...."[psrh glew ayt aq.....]....
korng cume nk taw x cpe yang ransng aq tk wt blog nih?????
ha....hmba allah yang tlh wt aq jd sbgni rupa ialah ZULAIKHA BINTI OSMAN merangkap 'MA BEZ FWENNN'...kwn dri tdka ag 2....
realitnye,aq x taw pe yang aq tls nih c0z aq dh png gle dh nih,dh bpe lame dh aq d0k m'hdp comp nih....
comp ni pown dh jemu tgk aq...
aq ase bek aq blah lu....
hrp2 korng paham r pe yang aq tls...
ala,n0rmal la kn,aq kn bdk bru blaja,s0,klu slh pape 2 normal r.....huhuhuhu...
[bnda sbnrnye nk cover mlu coz bru taw wt blog...]
